ϟLUMIERE.




DIPETIK DARIPADA BELAKANG BUKU BEGINIKAN RASANYA 7 MALAM PERTAMA DI ALAM KUBUR
Thursday, July 12, 2012 | 7:53 AM | 0 Students
Adakah kita dapat membayangkan bagaimanakah rasanya berada di alam kubur? Hanya tujuh malam sahaja? Masya Allah, sesungguhnya itu adalah kehidupan yang menakutkan dan mengerikan.

Sebuah gambaran rumah masa hadapan yang amat sempit, gelap, dingin, lembap dan sunyi. Hanya bertemankan cacing, ular belatung, ulat, kala jengking dan makhluk merayap yang menjijikkan. Tetapi sedarlah, itulah hakikat kehidupan masa depan yang pasti kita akan lalui. Tidak peduli kaya atau miskin, berpangkat atau orang biasa, ahli korporat atau yang melarat, kita semua akan merasai gelapnya kehidupan di alam kubur.

Jika kita lupa akan gambaran ngeri alam kubur itu, nescaya hati kita akan sentiasa jauh daripada Allah. Sebaliknya jika kita selalu ingat bahawa didunia ini kita tidak kekal, hatta dengan kemolekan, kecantikan, kekayaan dan kemasyuran status kita, nescaya kita akan berlinangan airmata membayangkan bertapa kerdilnya diri ini. Kita akan terus bergegas menyiapkan diri menyiapkan diri menghadapi alam kubur dengan penuh ketakziman dan kesolehan ibadah.

Buku ini mengingatkan kita, bagaimanakah nasib kebidupan yang akan pasti kita jalani setelah kita dimasukkan ke liang lahad oleh mereka yang sangat menghormati dan mencintai kita selama ini . hingga 7 malam akan datang. SubhanaAllah,,,

Ya Allah beginikah rasanya 7 malam pertama kehidupan sepi di alam kubur? Tolongla hambaMu ini Ya Allah..




Older Post Newer Post